Dějiny malířství jsou dlouhé. Již od starověku bylo jedním z nejčastějších námětů umělců zobrazování lidského těla. Následující obrazy od baroka až k surrealismu jsou plné jemné i exaktní smyslné provokace.
Erotické malby: Diego Velasquez a jeho provokativní Venuše
Jedná se o jediný akt ve španělském malířství 17. století. Už ve své době byl tento obrazem synonymem smyslnosti a provokace. Antická bohyně se chlípně dívá do zrcadla, který drží Kupid. Nedívá se při tom ale ani na něj, ani na sebe. Svým pohledem jakoby přímo vyzývá diváky obrazu, na něž je pohled ve skutečnosti upřen.
Barokní akt provokuje i jinak. Nahou krásku ztvárnila stejná kráska, která stála modelem Velasquezovi i v obraze, na němž představovala Pannu Marii. Spojení chlípné Venuše a bohorodičky provokovalo Církev do ruda. Na obraz Venuše zaútočila v roce 1914 nožem sufražetka Mary Richardson. Věděla, že pořezáním nejkrásnější ženy světa si získá pozornost.

Erotické obrazy: Prostitutky v bordelu od Piccasa musel autor přejmenovat
Mezi nejkontroverznější erotické malby historie bezesporu patří i obraz Avignonské slečny od Pabla Picassa. Geniální dílo, které znázorňuje pět prostitutek stojících před nevěstincem odstartovalo věhlas kubismu. Dámy špičatých a jiných geometrických tvarů se na něm rozhodně nesnaží zakrýt svou nahotu. Právě naopak.
Když Pablo Picasso dílo v roce 1907 představil, okamžitě vyvolalo skandál. Až takový, že se geniální autor rozhodl obraz přejmenovat. Původně se obraz Avignonské slečny jmenoval Avignonský nevěstinec.

Tajemství smyslných obrazů: Francisco Goya a jeho Nahá Maja změnil pohled na pubické ochlupení
Nahá Maja patří právem mezi erotické malby, které jsou nejvíce obdivované. Francisco Goya jej namaloval na objednávku španělského politika Manuela de Godoy. Ten byl proslulý pověstí o jeho obřím penisu. Dílo, které na autora upřelo pozornost inkvizice je proslulé necudností.
Obyčejná dívka si svou nahotu vyloženě užívá. V období romantismu nebylo navíc zvykem, aby nahé malby zobrazovaly ženy s pubickým ochlupením. Ty byly dle soudobého mínění znakem prostitutek.

Erotické malby: Salvador Dalí a jeho panický strach z vagíny
Nejslavnější surrealista Salvador Dalí trpěl celoživotně panickou hrůzou z ženských pohlavních orgánů. Za frustrací mohla kniha pohlavních chorob, kterou mu v mládí dal otec, aby jej zastrašila. Povedlo se. Španěl s knírkem údajně došel k vyvrcholení jen při masturbaci.
Na obraze „Velký masturbátor“ vystupuje z pokrouceného obličeje muže hlava ženy. Její slastný obličej blížící se k penisu muže má tvář Dalího manželky. Po plátně jsou pak rozmístěné i skupinky černých mravenců. Ti byly pro Dalího symbolem sexuální frustrace.

Která bohyně je nejkrásnější od Rubense
Peter Paul Rubens byl jedním z mnoha umělců, který ztvárnil slavný mýtus Paridův soud. Namaloval několik verzí. Tu první v roce 1636. Další verze z roku 1639 rozzuřila údajnou neslušností španělského krále Karla III. natolik, že jej chtěl spálit. Barokní skvost, na němž Paris rozhoduje, která ze tří odhalených antických bohyň je nejkrásnější, zachránila jen náhlá králova smrt.
Samotný Rubens do svých obrazů vkládal vždy emoce a city. Jeho samotného téměř zničila smrt jeho milované první ženy Isabelly. Úsměv na tvář mu vrátila až jeho šestnáctiletá neteř Helena. Měli spolu pět dětí. To poslední se narodilo až po malířově smrti.

Erotické malby: Toyen a její Ráj černochů plný necudností
Česká surrealistka Toyen provokovala své okolnosti vzhledem i názory. Odmítala chodit v ženském oblečení, nosila pánské obleky s motýlky. Mluvila o sobě v mužském rodě, odmítala se stýkat s matkou i otcem. Nepoužívala ani své rodné jméno Marie Čermínová.
Její dílo Ráj černochů se v roce 2019 koupil v aukci zájemce za necelých 32 milionů Kč. Dílo namalovala Toyen, když jí bylo pouhých 23 let. Černé postavy se na něm oddávají sexuálním orgiím a masturbaci. U některých postav jsou vidět dokonce jejich pohlavní orgány. Některé posty naopak působí, jako by žádné pohlaví neměly. Za svého života Toyen obraz nikdy nevystavila.

Paul Gauguin a jeho exotický život
Malíř jiskřivých barev, jemuž je někdy podsouvána hodně temná historie. Paul Gauguin se živil hlavně jako burzovní makléř a své zisky investoval do zahraničních malířských cest. Tedy než burza zkrachovala a on přišel o většinu majetku. Obraz Králova žena (Te Arii Vahine) namaloval na Tahiti, kde později také umřel na postupující syfilitidu a zcela závislý na morfiu a alkoholu.
A jak je to s tou možnou temnou minulostí? Podle některých zdrojů byl Paul Gauguin psychopat, který týral svou manželku, narcis a násilník. Někteří tvrdí, že byl ve skutečnosti Jackem Rozparovačem. V dalším ze svých slavných obrazů Černá Olympia totiž namaloval rudé skvrny na místech, kde Jack Rozparovač vyskládal orgány jedné ze svých obětí.

Eerotické obrazy: Připravil Greuze na obraze Rozbitý džbán mladičkou dívku o panenství?
Jeden z nejnemravnějších obrazů rokoka, přestože to tak na první pohled možná nevypadá. Jean Baptista Greuze při malování toho dílka vycházel ze starých slovanských tradic. Podle nich po prvním manželském sexuálním aktu hodil muž o zeď džbánem. Hlukem tak dával okolí najevo, že je vše, jak má být.
Rozbitý džbán, který má mladičká dívka cestou od studny na pravé ruce tak má symbolizovat, že právě přišla o svou nevinnost. Bylo to dobrovolně, či si ji snad vzal někdo násilím, jak by svědčilo její potrhané oblečení?

Erotické malby: Édouard Manet a jeho snídaně v trávě s 19 letou nahou nymfou
Idylický pohled na bohémskou snídani umělců v trávě přináší slavný impresionista Édouard Manet. Na trávě hodující muže, kteří jsou příbuznými samotného malíře, jsou doprovázeni dvěma dívkami. Nahou dívkou sedící vedle obou mužů je dlouholetá Manetova múza Victorine Meurent.
Té se kvůli její drobné postavě přezdívalo Krevetka. Ta pózovala již od 16let dalšímu slavnému malíři Thomasi Couterovi. Nahá pózovala Manetovi i na dalším jeho díle Olympia. Sama měla umělecké ambice a její vztahy s Manetem se zhoršily poté, co jedno z jejích děl bylo přijato do pařížského Salonu a Manetovo nikoliv.
